سبد خرید 0

کدام وسایل خونه طلا دارند؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 18 ارديبهشت 1403 در ساعت 23 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کدام وسایل زندگی ما، طلا دارند؟

شاید باورش برای ما سخت باشد که بشنویم و یا در جایی بخوانیم که برخی از وسایل الکترونیکی موجود در محیط زندگیمان در ساختار سازنده خود طلا دارند. شاید برایمان سوال باشد که چرا باید از این فلز بسیار ارزشمند در تولید وسایل برقی استفاده شود؟ آیا می توان طلا موجود در این وسایل را استخراج کرد؟ اگر ما دانش استخراج طلا از قطعات الکترونیکی را بدست بیاوریم و بتوانیم طلای موجود در این مدل وسایل را استخراج کنیم، می توانیم طلاها را بفروشیم؟ و هزاران سوال دیگر که شاید برای شما پیش آمده باشد. با ما همراه باشید تا در انتها به یک دانش کامل و دقیق در خصوص طلای موجود در وسایل محیط زندگیمان برسید.

طلا در بردهای وسایل الکترونیکی

در همین لحظه که مشغول خواندن این مقاله هستید قطعا از موبایل، لپ تاپ، کامپیوترو یا تبلت استفاده کرده اید. با پیشرفت علم و گسترش استفاده از وسایل الکترونیکی در تمامی ابعاد زندگی شما بطور بالقوه حداقل چندین گرم طلای 18 عیار در نزدیک ترین فاصله بخود دارید. با کسب دانش و مهارت استخراج طلا از قطعات الکترونیکی شما هم می توانید به راحتی در محیط منزل خود بعد از مستعمل شدن وسایل الکترونیکی طلای بکار رفته در این مدل وسایل را استخراج کرده و با فروش آن به سود برسید.

کدام وسایل خونه طلا دارند؟

کدام وسایل خانه طلا دارند؟

  • یخچال
  • سشوار
  • ال سی دی
  • تلفن
  • رادیو
  • مویابل
  • وسایل سرمایشی
  • وسایل گرمایشی
  • ماشین لباسشویی
  • ماشین ظرفشویی
  • وسایل صوتی و تصویری
  • کنسول های بازی
  • دوربین ها

آیا وسایل آبکاری شده طلا دارند؟

برخی از وسایلی که در فضای خانه ها به عنوان وسایل دکوری و تزیینی مورد استفاده قرار می گیرند به واسطه لایه آبکاری طلایی که روی سطح این مدل وسایل بکار می روند، در خود مقداری طلا دارند که می توان آنها را نیز استخراج کرد.

  1. کتاب های طلاکوب شده
  2. انواع پارچه های طلا کاری شده
  3. ظروف و شیشه آلات تزیینی آبکاری طلا شده

تصویر کامپیوترهای قدیمی

کدام قطعات کامپیوتری طلا دارند؟

  • کامپیوترهای رومیزی بزرگ قدیمی
  • تابلوهای مدار چاپی
  • کارت های مودم
  • قطعات حافظه
  • تراشه های حافظه
  • کارت های گرافیکی

کدام نوع تلوزیون طلا دارد؟

طلا در برد تلویزیون به منظور اتصالات الکتریکی بکار می رود همچنین در ساخت فیلترهای رنگی مورد استفاده قرار می گیرد که تصاویر با کیفیتی به تلویزیون شما می دهد.

  • تلویزیون های قدیمی CRT (Tube) مدل: پاناسونیک، توشیبا، امرسون، کوازار.
  • تلویزیون های صفحه تخت امروزی LCD و پلاسما: برندهای (LG ،Sharp ، Toshiba، Sony و VIZIO)

یک تلوزیون چمقدار طلا داره

در یک تلوزیون چه مقدار طلا وجود دارد؟

همانطور که در ابتدای این نوشته خواندید، مقدار طلای موجود در برد تلویزیون به برند و مدل آن بستگی دارد. بعضی از برندهای تولیدکننده تلویزیون، از حجم طلای بیشتری برای ساخت مادربورد و دیگر بخشهای تلویزیون استفاده می کنند. در نتیجه با استخراج طلا از برد این تلویزیون ها، شما می توانید طلای بیشتری داشته باشید و به سود بالاتری هم برسید.

در کل تحقیقات نشان داده است که در هر کیلوگرم برد تلویزیون، حدود 0.3 گرم طلا وجود دارد و برای ساخت دیگر تجهیزات تلویزیون نیز حدود 0.02 گرم طلا استفاده شده است. شاید این مقدار طلا به نظر شما کم برسد؛ اما اگر این شغل را به عنوان شغل جانبی انتخاب کرده باشید، می توانید در کنار شغل اصلیتان به پول خوبی برسید.

علاوه بر استخراج طلا و فروش آن، شما می توانید مقدار زیادی مس را از برد تلویزیون، اتصالات و پایه های میکرو در تلویزیون استخراج کنید و با فروش مس پول دربیاورید.

بسیاری از افراد در ایران، با ارزش استخراج طلا از بردهای الکترونیکی آشنا شده اند و این کار را در کنار شغلشان انجام می دهند. شما نیز می توانید با خرید برد تلویزیون های قدیمی و از کار افتاده، مقدار زیادی طلا به دست بیاورید و درآمد خوبی از این راه داشته باشید.

یکی از خوبی های کار استخراج طلا از برد تلویزیون این است که برای انجام آن به زمان و مکان خاصی نیاز ندارید و می توانید در منزلتان، این کار را انجام دهید. به همین دلیل است که شغل استخراج طلا از برد تلویزیون یکی از به صرفه ترین و بهترین مشاغل جانبی است که ارزش وقت گذاشتن را دارد. البته همچنان توصیه می کنیم که قبل از اقدام به استخراج طلا، حتما مهارتهای لازم برای این کار را به دست بیاورید.

خرید کنید: برای خرید اسید نیتریک کلیک کنید.

سود استخراج طلا از بردهای تلوزیون

اگر شما از بردهای باکیفیت و مناسب برای استخراج طلا استفاده کنید، این روش بسیار مناسب و اقتصادی است. داخل مادربرد و برد اصلی تلویزیون، مقدار زیادی طلا وجود دارد. اما نکته مهمی که برای کسب سود بیشتر از استخراج طلا وجود دارد این است که حتما از تعداد زیادی برد الکترونیکی باکیفیت و درجه یک استفاده کنید تا بتوانید مقدار قابل توجهی طلا به دست بیاورید. داخل بردهای تلویزیون، طلای 24 عیار وجود دارد که این طلا، عیار و ارزش زیادی در بازار دارد و استخراج آن از طلای 18 عیار سودآورتر است.

بسیاری از افراد بعد از تجربه موفق در استخراج طلا، مقداری از سرمایه خود را به صورت ماهانه به خرید بردهای تلویزیون اختصاص می دهند و با ساختن یک محیط کارگاهی کوچک، به سودآوری بالایی در هر ماه می رسند.

قطعا استخراج طلا از برد تلویزیون روشی عالی و به صرفه برای سودآوری است؛ اما این کار وقتی سودآور می شود که از راه درست آن را انجام دهید. شما می توانید از سرمایه کم حدود یک الی دو میلیون تومان شروع کنید و به تدریج پول بیشتری برای استخراج طلا از بردهای تلویزیون کنار بگذارید.

طلا در رادیوهای قدیمی

جست و جوی طلا در رادیوهای قدیمی

طلا در رادیو قدیمی نسبت به مدل های جدید و بروز بازار حاوی مقادیر بیشتری طلا است. طلا در قطعات الکترونیکی بیشتر بین بردهای مدار، پین ها و cpu یافت می شود، دلیل آن امر این است که قطعات الکترونیکی را در برابر خوردگی ایمن می سازد. نمونه های رادیوهای قدیمی دارای طلا CB، ژامبون و موج کوتاه.

طلا در لوازم و تجهیزات پزشکی و جراحی

از دیگر وسایلی که طلا دارند، لوازم و تجهیزات پزشکی و جراحی است. وجود طلا به دلیل سازگار و پایدرا بودن با محیط زیست در لوازم و تجهیزات پزشکی و جراحی مورد استفاده قرار می گیرد. مانند ایمپلنت ها، ضربان ساز، ایمپلنت های دندانی، مفاصل مصنوعی و غیره. همچنین مقداری طلا در تجهیزات پزشکی اعم از: آزمایشگاهی مثل الکترودها و لوازم تشخیصی مانند نشانگرهای اشعه ایکس بکار می روند.

استخراج طلا از کنسول های بازی

کنسول های بازی که جزو دستگاه های الکترونیکی حاوی طلا می باشند، فقط حاوی مقدار کمی طلای قابل بازیافت هستند. اما آنها در مقادیر زیادی تولید شده اند که هنوز هم به راحتی در فروش گاراژ ، فروشگاه های آشغال و حتی در سطل های زباله که لوازم الکترونیکی در زباله های شهری شما پرتاب می شود ، یافت می شوند. آنها را جمع کنید ، آنها را روی هم جمع کنید و امروز با ما تماس بگیرید .

نمونه ها عبارتند از: کنسول ها: مارک هایی مانند Nintendo 64 ، Nintendo DSi ، Nintendo NES ، PlayStation Portable و Xbox 360

لوازم جانبی: کنترلرهای سیمی و کارتریج های قدیمی بازی

طلا در صنعت هوافضا

کاربرد طلا در صنایع فضایی

قبلا اشاره کردیم که طلا به دلیل رسانا بودن در لوازم الکترونیکی مورد استفاده قرار میگیرد، این بار دانشمندان از طلا در ساخت فضا پیما استفاده کرده اند، اغلب وسایل فضایی به وسیله فیلم پلی‌استری از طلا پوشیده می‌شود.

این فیلم، اشعه مادون قرمز را منعکس کرده و به تثبیت درجه حرارت، وسیله فضایی کمک شایانی می‌کند. بدون این پوشش، بخش‌های با رنگ تیره فضاپیما، مقدار زیادی از گرما را جذب خواهد کرد.

همچنین کلاه ایمنی که یک فضانورد می‌پوشد نیز با فیلم نازکی از طلا پوشیده شده است. این فیلم نازک بیشتر اشعه خورشیدی خطرناک موجود در فضا را منعکس کرده و از چشمان و پوست فضانورد محافظت می‌کند.

مطالعه کنید: خرید اسید سولفوریک 98 درصد

استخراج طلا در صنایع غذایی

امروز برای دکور غذاها از ورقه نازکی از طلا استفاده میشود،طلا به صورت یک افزودنی می‌تواند به خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها افزوده شود.که این غذاها و نوشیدنی ها از قیمت‌های بسیار بالایی برخوردار میباشند که میتوان برای نمونه به یکی از نوشیدنی های سنتی آلمان اشاره کرد که به آب طلا شهرت دارد.

طلا در بسیاری از صنایع دیگر نیز کاربرد دارد که از جمله آنها می‌توان به صنعت هواپیمایی صنعت خودروسازی و صنعت عکاسی اشاره کرد

کاربرد طلا در صنعت دندان پزشکی

پایداری شیمیایی بسیار بالایی که طلا دارد، باعث شده است تا دندانپزشکان نیز به فکر استفاده از آن در مصارف مختلف کاری خود بیفتند. البته شاید برای شما جالب باشید بدانید که طلا از حدود ۷۰۰ سال قبل از میلاد در حوزه دندانپزشکی کاربرد داشته است و تا به امروز این کاربردها ادامه پیدا کرده است. در حال حاضر از آلیاژ‌های طلا برای ارتودنسی و پر کردن دندان‌ها استفاده می‌شود. دندان‌های مصنوعی طلا نیز که معرف حضور شما هستند.

کاربرد طلا در تجهیزات دندان پزشکی

چرا در ساخت بردهای الکترونیکی از طلا استفاده می شود؟

  • رسانایی الکتریکی بالا

یکی از دلایل استفاده از طلا در قطعات الکترونیکی به دلیل خاصیت هدایت الکتریکی آن است. طلا رسانایی بالایی دارد، به این معنی که الکتریسیته می تواند به راحتی با کمترین مقاومت از آن عبور کند. مس، نقره و آلومینیوم نیز رسانا هستند، اما طلا سطح بالایی از رسانایی الکتریکی را ارائه می دهد. در نتیجه، این ماده عالی برای اجزای الکتریکی مانند مواردی است که قبلا ذکر شد. هنگامی که طلا در الکترونیک استفاده می شود، به الکتریسیته اجازه می دهد تا با کمترین مقاومت به دستگاه مربوطه جریان یابد.

  • کار با فلز طلا آسان است

یکی دیگر از دلایل استفاده از طلا در قطعات الکترونیکی این است که کار با آن آسان است. برخی افراد تصور می کنند که طلا سخت و قوی است، اما این لزوما درست نیست. در واقع نسبتا نرم و انعطاف پذیر است که کار با آن را آسان می کند. ویژگی‌های نرم و انعطاف‌پذیر طلا به شرکت‌های تولیدی اجازه می‌دهد تا آن را به راحتی در لوازم الکترونیکی کوچک بگنجانند. به عنوان مثال، طلا را می توان به سیم های برق یا اتصال دهنده ها آبکاری کرد- چیزی که با فلزات سخت تر و قوی تر امکان پذیر نیست.

  • مقاوم در برابر تیرگی و اکسید شدن

مزایای استفاده از طلا در قطعات الکترونیکی به همین جا ختم نمی شود. این فلز گرانبها علاوه بر هدایت الکتریکی بالا و کار آسان، در برابر کدر شدن نیز مقاوم است. طلا به خوبی با اکسیژن واکنش نمی دهد . حتی زمانی که برای مدت طولانی در فضای باز بماند، اکسیژن کمی جذب می‌کند یا اصلاً اکسیژن جذب نمی‌کند. این مهم است زیرا اکسیژن باعث کدر شدن (و همچنین زنگ زدگی) است. هنگامی که اکسیژن با یک فلز مخلوط می شود، باعث اکسید شدن فلز می شود و سپس منجر به کدر شدن یا سایر اشکال خوردگی می شود.

طلا به سه دلیل اصلی در قطعات الکترونیکی و بردهای الکترونیکی استفاده می شود: رسانایی الکتریکی بالایی دارد. کار کردن با طلا آسان است. و طلا در برابر کدر شدن مقاوم است. در حالی که طلا گران است، این ویژگی ها آن را به ماده ای ارزشمند برای استفاده در تولید لوازم الکترونیکی تبدیل می کند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()