سبد خرید 0

قوی ترین مواد تمیز کننده خانگی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 2 اسفند 1402 در ساعت 10 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مهم ترین نکات تمیز کاری خانه

مهم ترین دغدغه خانم های خانه دار قطعا تمیز کردن قسمت های مختلف خانه است. خوب کاملا هم مشخص است که بخش های مختلف مثل سرویس بهداشتی، آسپزخانه، اتاق خواب، سطوح و... از نظر استفاده از مواد تمیز کننده و نحوه تمیز کاری بسیار با یک دیگر متفاوت هستند. زمانی که به فصل بهار نزدیک می شویم نیز بنا به یک رسم قدیمی و بسیار جذاب همزمان با آمدن بهار با تمیز کردن و گرد گیری فضای خانه ها را نیز بهاری می کنیم.

ما در این مقاله قصد داریم مهم ترین نکات و بهترین مواد شوینده را برای هر چه کاربردی و بهتر تمیز کردن بخش های مختلف منزل عنوان کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

نکات مهم تمیزکاری خونه

1-    سرویس بهداشتی (توالت)

یکی از مهم ترین بخش های خانه و بسیار حساس بدون شک سرویس بهداشتی است. چرا که تجمع میکروب و آلودگی ها در این فضا در بالاترین سطح قرار دارد و نیازمند تمیز کاری و رعایت حداکثری نکات بهداشتی است. عدم توجه به بهداشت این محیط قطعا موجب بروز انواع عفونت و ویروس در بدن اعضای خانوداه می شود. باید بطور مکرر و روزانه سرویس بهداشتی را با استفاده از مواد شوینده قوی، ضدعفونی کننده ها و... با دقت هر چه بیشتر تمیز کاری کنید.

در زمانی هایی که یکی از اعضای خانوداه دچار بیماری است و در حال مصرف دارو و طی کردن دوره درمان، باید تمام حواس و حساسیت مان را بخرج دهیم و به دفعات بعد از استفاده از توالت توسط فرد بیمار، با مواد ضدعفونی کننده سریعا محیط را ضدعفونی کنیم.

بهترین مواد تمیز کننده سرویس بهداشتی:

شما عزیزان می توانید از مواد ضدعفونی کننده ای که در داروخانه ها بفروش می رسد برای ضدعفونی کدرن محیط توالت استفاده کنید.

نکته: توجه داشته باشید هیچ یک از مواد تمیز کننده مرسوم خانگی خاصیت ضدعفونی کنندگی ندارند.

قوی ترین مواد جرم زدای سرویس بهداشتی:

بطور معمول در سرویس بهداشتی به دلیل استفاده از کف پوش های سرامیک، سنگ و... به مرور دچار جرم شده و علاوه بر ظاهر نازیبا، آلودگی محیطی نیز به دنبال دارد، برای تمیز کردن و از بین بردن جرم ها، معمولا در فروشگاه ها جرم زداهای خانگی با برندهای مختلف وجود دارند. اما پیشنهاد کیمیا اکسیر سازان کوثر به شما استفاده از جرم گیر قوی جوهر نمک صنعتی است. چرا که این محصول با خلوص بسیار بالا و خالص بدون ترکیب با هیچ یک از موادی که معمولا در صنایع تولید کننده تمیز کننده ه های خانگی به جرم گیرها اضافه می شود. این خلوص بالا به شما کمک می کند در سریع ترین زمان ممکن جرم زدایی کاملا از سطوح را در بالاترین حد ممکن داشته باشید.

آب ژاول 15 درصد

قوی ترین مواد سفید کننده سرویس بهداشتی:

یکی دیگر از دغدغه ها بعد از جرم زدایی و ضدعفونی کردن، سفید و براق کردن تمامی سطوح توالت است. همیشه دوست داریم این فضا از نظر ظاهری نیز بسیار چشم گیر و نشان دهنده تمیزی این محیط باشد. از آنجایی که این محیط به گونه ای طراحی می شود که کمترین نفوذ هوا در آن اعمال می شود، گذشت زمان باعث تیرگی کاشی، سرامیک و... می شود این امر بسیار آزار دهنده است. اگر شما نیز دچار این مشکل هستید و دوست دارید تمام این تیرگی های قدیمی از بین برود و شما با یک فضای تمیز و شفاف مواجه باشید، پیشنهاد ما به شما استفاده از قوی ترین سفید کننده صنعتی آب ژاول 15 درصد است.

این محصول قدرت سفید کنندگی بسیار بالایی دارد، در کمترین زمان ممکن این محصول تمام سطوح را براق کرده و قطعا رضایت خاطر خانم های خانه دار را به دنبال دارد. خرید آب ژاول صنعتی فقط در شرکت های بازرگانی مواد شیمیایی که دارای فروشگاه های اینترنتی در بستر گوگل دارند، امکان پذیر است.

براق کننده شیرآلات سرویس بهداشتی:

شیرآلات در سرویس بهداشتی در مدت زمان بسیار کمتری دچار جرم، سیاهی، آلودگی و... می شوند، چرا که استفاده از مواد تمیز کننده شیمیایی به دلیل بخاراتی که ایجاد می کنند، به سرعت بر روی شیرآلات که معمولا از جنس فلزات نشسته و باعث بروز آسیب می شوند. دوست داریم همیشه شیرآلات توالت مثل روز اولی که نصب شده اند، براق باشند ولی خوب این امر ممکن نیست، حتی خود آب نیز باعث جرم گرفتن شیرآلات می شود.

اما ما برای شما یک پیشنهاد بسیار عالی داریم که باعث می شود در مدت زمان کمتراز یک دقیقه به راحتی شیرآلات را مثل روز اول براق ببینید. سولفات آلومینیوم پیشنهاد کیمیا اکسیر سازان کوثر است به شما. این محصول را می توانید در بسته بندی های  کیلوگرمی از فروشگاه های اینترنتی خریداری کنید. با استفاده از دستکش مقداری از پود را روی دستمالی ریخته و روی شیرآلات کشیده خواهید دید که تا چه حد براقیت به شیرآلات شما باز خواهد گشت.

تمیزکردن شیشه با آب

تمیز کردن آیینه و شیشه ها در خانه

استفاده از پارچه برای تمیز کردن شیشه و آینه‌های می‌تواند باعث باقی ماندن لکه و پرز روی آن‌ها شود. روزنامه ماده‌ای بسیار متراکم و دارای الیاف نرم است که از خط افتادن شیشه و آینه جلوگیری کرده و بنابراین برای تمیز کردن آن‌ها مناسب‌تر است. علاوه بر این، روزنامه در اکثر خانه‌ها به راحتی در دسترس است. اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه هستید یا می‌خواهید از محلول‌های تمیز کننده شیمیایی کمتری استفاده کنید، سرکه یک ماده تمیز کننده عالی و جایگزین پاک کننده‌های گران قیمت پنجره است. استفاده از روزنامه برای محیط زیست نیز بهتر است زیرا روزنامه کثیف پس از استفاده می‌تواند بازیافت شود. نحوه تهیه محلول سرکه به این صورت است:

یک بطری اسپری خالی برداشته و آن را با ۵۰ درصد سرکه سفید و ۵۰ درصد آب مقطر خالص پر کنید.

بطری را خوب تکان دهید و روی آینه یا شیشه اسپری کنید.

از روزنامه برای پاک کردن سطح آینه و شیشه استفاده کنید.

مطالعه کنید: استخراج از قطعات کامپیوتری در خانه

تمیز کردن صفحات نمایشگر با فیلتر قهوه

با کمک فیلتر کاغذی قهوه، صفحه تلویزیون یا رایانه خود را تمیز کنید. به نظر می‌رسد که مخروط‌های کوچک موج‌دار کاغذی که قهوه صبحگاهی شما را فیلتر می‌کنند، برای تمیز کردن صفحه نمایشگر تلویزیون و رایانه شما مناسب باشند. استفاده از فیلتر قهوه به جای پارچه مانع از تجمع الیاف ناخواسته و پرز روی صفحات نمایشگر‌هایتان خواهد شد.

استفاده از جوراب برای کشیده نشدن وسایل کوچک به داخل جاروبرقی :

میتوانید با بستن جوراب بر سر لوله جارو برقی از کشیده شدن پول و اشیا کوچک با ارزش به درون جارو برقی جلوگیری کنید.

ترفند تمیزکردن مایکروفر

تمیر کردن راحت ماکروویو با یک فنجان آب و آب لیمو:

مشکل اصلی استفاده از مایکروویو کثیف شدن آن بوده که با انفجارهای غذایی که داخلش اتفاق می افتد به شدت آلوده می شود. اما این مسئله یک راهکار ساده داشته که می توان در یک چشم به هم زدن آن را به طور کامل با یک فنجان آب و عصاره یک نصف لیمو تمیز کرد. برای این کار کافی است مخلوط آب و عصاره لیمو را به مدت 5 دقیقه در مایکروویو گذاشته تا بخار شود، بعد از آن، داخل مایکروویو به راحتی قابل پاک شدن است.

 استرلیزه کردن  و از بین بردن آلودگی اسفنج های ظرفشویی با مایکروویو:

اسفنجهای ظرفشویی خود می تواند منبع بزرگی از باکتری و آلودگی باشد که دلیل آن باقی ماند مواد غذایی در ساختار آنهاست که می توان با قرار دادن آنها در مایکرو برای 2 دقیقه در دمای بالا این آلودگیها را از بین برد.

پاک کردن اثر ماژیک بر روی سطوح چوبی با خمیر دندان:

خمیر دندان یک ماده شویند قوی است که خیلی ها مطلع نیستند، که میتوان با آن اثر ماژیک بر روی سوح چوبی را ب راحتی پاک کرد. در کل برای خیلی از لکه ها جوابگ است.

تمیز کردن برس مو با آب و یک ماده شوینده:

باقی ماندن مواد شیمیایی مثل ژل مو، تافت مو و ... روی برس مو، می توانند برای موی سر بسیار مضر باشد که باید برس را مرتب با آب و یک ماده شوینده شست.

راحت شدن از  بوهایی که دوست ندارید:

وقتی بوهای خاصی مثل بوی بعضی غذاها را دوست ندارید میتواند با آماده کردن مخلوطی از سرکه سفید و آب و اسپری کردن آن در محیط خانه، یک عطر طبیعی ایجاد کنید و بوهای ازار دهنده را دیگر احساس نکنید. این راهکاربرای افراد دارای آلرژی هم بسیار مناسب است.

رفع گرفتگی لوله با جوش شیرین و سرکه:

باز کاربردی دیگر از سرکه و جوش شیرین، این بار در رفع گرفتگی لوله به هر دلیلی مثل موی سر و یا مواد غذایی.

بدین منظور، به مقدار یک نسبت جوش شیرین و سپس سرکه بر روی آن ریخته و با یک پارچه مرطوب دم لوله را بپوشانید و بعد از گذشت 5 دقیقه مقداری آب گرم بریزید تا بطور کامل پاک شود.

استفاده از خمیردندان در تمیز کردن کفش های سفید :

قبلا هم از قدرت خمیر دندان در تمیز کردن لکه ها گفته بودیم، که در کاربردی دیگر می توان از آنها در تمیز کردن کفش های سفید اسپورت که سریع کدر  و کثیف می شوند، استفاده کرد و با مالیدن خمیر دندان بر روی آنها و تیکه کشیدن مثل روز اول درخشان شوند.

از کچاپ برای درخشیدن تابه های مسی استفاده کنید:

یک استفاده جالب دیگر از سس کچاپ ، در درخشان کردن ظروف و تابه های مسی است. ظزوف مسی بسیار زیبا بوده ولی خیلی سریع دچار لکه شده وزیبایی خود را ازدست می دهند. راه حل ارزان و سریع استفاده از سس کچاپ است که بعد از مالیدن آن بر روی ظرف و تمیز کردن، تابه های مسی دوباره درخشان خواهد شد.

استفاده از گردو جهت از بین بردن اثر ساییدگی روی لوازم چوبی مبلمان:

هرچند عجیب است، اما با کشیدن و مالیدن پوست گردو بر روی سطح خراشیده شده، می توانید آثار خش  را از بین ببرید.

تمیز کردن روشوشیی و دیگر لوازم چینی  با الکل

برای این منظور، پارچه ای را با الکل خیس کنید و بر روی آنها بکشید.

استفاده از جوش شیرین در خوشبو کردن کمد:

شما می توانید با قرار دادن یک جعبه یا پاکت باز حاوی جوش شیرین در کمد از ایجاد بوی بد در آن جلوگیری کنید.

 استفاده از مایع شستشو و آب در پاک کردن راحت لکه های فرش :

یک لیوان آب گرم و یک قاشق مایع دستشویی و یا ظرفشویی مخلوط کنید و روی قسمتی که لکه افتاده بریزید و بمالید تا اثر لکه دیگر نماند ، سپس با آب سرد و یک اسفنج و یا ابر خشک آن قسمت را تمیز کنید.

استفاده از پودر بچه برای جلوگیری از صدای جیرجیر کفپوش چوبی :

مقداری پودر بچه را روی کفپوش چوبی بریزید تا به داخل درزها نفوذ کند و مابقی روی سطح را پاک کنید.بعد از اون، از نتیجه تعجب خواهید کرد.

دوباره استفاده از خمیر دندان در پاک کردن لکه ها و در اینجا لکه های قهوه ای:

همانطور که قبلا گفته شد، خمیر دندان قدرت بالایی در پاک کردن لکه ها دارد و با مالیدن آن بر روی لکه های قهوه و چای، خیلی راحت از شر آنها خلاص شوید.

پاک کردن سریع و راحت ماشین ظرفشویی با جوش شیرین:

برای طول عمر بیشتر ماشین ظرفشویی لازم است که آن را خوب و تمیز نگه دارید. برای تمیز کردن لکه ها و ماد باقیمانده در ماشین ظرفشویی  می توانید مقداری جوش شیرین را روی یک اسفنج و یا پارچه ای مرطوب بریزید و روی قسمت های آلوده بکشید تا تمیز شود.

خوش بو کردن درون یخچال با لیمو:

خیلی وقتها بو و مزه غذا درون یخچال تغیر می کند که خیلی خوشایند نیست که دلیل آن بو گرفت یخچال است. برای حذف بوی نامطبوع درون یخچال، یک لیمو را نصف کرده و یک نصف را در بالای یخچال و دیگری را در پایین یخچال قرار دهید.

کاهش بوی سوختگی با نمک:

اگر غذا سوخت و خانه بوی سوختگی گرفت، می توانید مقداری نمک روی ظرفی که غذا در آن سوخته بریزید تا بوی سوختگی را کاهش دهد.

تمیز کردن تابه و قابلمه با فویل آلومینیومی:

یک راهکار جالب برای تمیز کردن تابه ساده و قابلمه استفاده از فویل آلومینیومی است که برای این کارفویل آلومینیومی را به شکل توپ درآورید و و روی سطوح تابه و قابلمه بکشید.

تمیز کردن قیچی با فویل:

استفاده از قیچی برای برش کاغذ باعث می شود که قیچی کند شود. یک راهکار جالب برای تیز کردن قیچی ، استفاده از فویل آلومینیومی است که برای این کار کافی است از قیچی برای بریدن فویل آلومینیومی استفاده کنید تا سریعا تیز شود.

تمیز کردن کابینت های آشپزخانه:

تمیزکردن کابینت‌های چوبی یکی از سخت‌ترین بخش‌های مربوط به تمیز کاری خانه است. اما با دانستن ترفندها و تکنیک‌های حرفه‌ای این کار بسیار آسان بوده و زمان بسیار کمی از شما خواهد گرفت. برای تمیز کردن کابینت‌های چوبی آشپزخانه و اتاق خواب بهتر است ابتدا با یک دستمال خشک گرد و غبار آن را از بین ببرید.

سپس مقداری شامپو فرش را در آب حل کرده و با استفاده از اسفنج سطوح کابینت‌ها را تمیز کنید. در مرحله آخر از یک عدد دستمال مرطوب و نم‌دار برای پاک کردن کف ناشی از شامپو فرش استفاده کنید. بعد از انجام این کار شاهد درخشش بی‌سابقه کابینت‌های خود خواهید شد. چنانچه روی کابینت‌های آشپزخانه شما لکه‌های چربی زیادی وجود دارد بهتر است از ترکیب جوش شیرین و روغن استفاده کنید.

تمیز کردن انواع لوسترها

یکی دیگر از قسمت‌های سخت تمیز کاری خانه نظافت لوسترها است. لوستر یکی از لوازم گران‌قیمت خانه که در زیبایی و تناسب مبلمان تاثیر بسیار زیادی دارد. لوسترها نسبت به سایر لوازم بیشتر در معرض گردوغبار هستند.

برای تمیز کردن لوسترها دیگر نیازی به جداکردن لامپ‌ها و اجزای آن‌ها نیست، چراکه با استفاده از ترفندهای و مواد زیر به راحتی و در کمترین زمان می‌توانید ظاهر لوسترهای خود را درخشنده و براق کنید.

  • استفاده از الکل در تمیز کردن لوستر
  • استفاده از ترکیب سرکه و آب ولرم
  • استفاده از دستمال نمدار برای تمیزکردن لامپ‌ها
  • استفاده از لیمو ترش برای براق کردن لوسترهای برنج و مسی

تمیز کردن وسایل خواب

یک ترفند تمیزکاری اتاق با نتیجه عالی برای نظافت تشک استفاده از جوش شیرین است؛ سوپرمن نکات خانه داری و تمیزکاری!

روی تشک جوش شیرین بپاشید و اجازه دهید سه تا چهار ساعت جادوی خوشبوکننده‌اش را انجام دهد. سپس تشک را جاروبرقی بکشید. باور کنید بعد از اینکار حس می‌کنید روی یک تشک کاملا نو می‌خوابید!

برای لکه‌های خون، از ترکیب جوش شیرین، پراکسید و صابون ظرف‌شویی مرغوب استفاده کنید. خمیری با این مواد آماده کنید، و آن را روی محل بمالید. بعد از مدتی خمیر را کم‌کم با پارچه‌ای خیس‌شده (با آب گرم) پاک کنید. حین انجام این ترفند تمیزکاری اتاق مراقب باشید که تشک خیس نشود.

اگر بحث نکات خانه داری تمیزکاری برایتان جدید نباشد، حتما می‌دانید که توصیه می‌شود ملحفه‌های خود را هرهفته بشویید. بیشتر پتوها هم (حتی آنهایی که از پر هستند) باید حداقل هر شش ماه یکبار شسته شوند. حتما برچسب آنها را بخوانید، چون بعضی از آنها باید خشکشویی شوند.

از خشک‌کن‌تان (با درجه حرارت بالا) هم می‌توانید برای از بین بردن میکروب‌هایی که در بالشت‌های شما جا خوش کرده‌اند، استفاده کنید.

تمیز کردن سینک آشپزخانه:

اگر سینک گرفته است، کمی مایع ظرفشویی و بعد آب داغ در آن بریزید. کار مایع ظرفشویی از بین بردن چربی است. معمولا این چربی روی ظروف وجود دارد، اما می‌تواند در لوله‌ها هم جمع شود. اضافه کردن جوش شیرین (و چند دقیقه صبر پیش از ریختن آب داغ) این ترکیب را قوی‌تر هم می‌کند.

برای برق انداختن سینک (استیل) هم یک ترفند تمیزکاری برایتان داریم: سینک را بشویید، آن خشک کنید، روی آن آرد بپاشید و با یک پارچه تمیزش کنید. اگر هم سینک بوی بدی می‌دهد، ابتدا آب داغ و بعد به آرامی یک فنجان جوش شیرین بریزید. در آخر هم حدود یک فنجان آب لیمو بریزید و منتظر یک واکنش شیمیایی گازدار و ضد بوی بد باشید.

تمیز کردن ماشین لباسشویی:

اگر در منطقه‌ای با آب املاح‌دار زندگی می‌کنید، احتمالا کثیف بیرون آمدن ظروف از ماشین ظرفشویی ناامیدتان می‌کند. نگران نباشید، برای این مشکل هم یک ترفند تمیزکاری اشپزخانه وجود دارد.

یک کاسه پرشده با سرکه را در ماشین ظرفشویی قرار دهید و دستگاه را روشن کنید. سرکه اجازه نمی‌دهد لکه‌ای روی ظرف‌ها بماند.

تمیز کردن کرکره فلزی:

اگر در خانه‌تان از این کرکره‌های خاطره‌انگیز دارید، برای تمیزکاری آنها ابتدا با جاروبرقی و سری مناسب گردوغبارشان را پاک کنید و یکراست سراغ دستمال‌های مرطوب نروید! بعد هم هر نوار را با یک پارچه میکروفایبر پاک کنید. از این ترفند تمیزکاری برای هر پرده‌ای افقی دیگری هم می‌توانید استفاده کنید.

تمیز کردن پنکه سقفی:

اگر پنکه سقف دارید، روی هریک از پره‌های آن یک روبالشتی قدیمی بکشید و پنکه را روشن کنید. سرعت پنکه را بیشتر کنید تا روبالشی خوب همه گردوغبارها را بگیرد.

تمیز کردن دریچه هوا:

معمولا کسی موقع تمیزکاری خانه سراغ دریچه‌ها نمی‌رود؛ اما اگر می‌خواهید سنگ تمام بگذارید، اجازه دهید راهنمایی‌تان کنیم.

این دریچه‌ها بعضا منبع موهای حیوانات خانگی، خاک، گردوغبار و سایر آلودگی‌ها هستند که به داخل اتاق می‌وزند و همه‌جا می‌نشینند، پس حتما هنگام تمیزکاری منزل گوشه‌چشمی به آنها داشته باشید. کافیست درپوش‌ها را باز کنید و در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

تمیز کردن اکلیل ریخته شده

اگر دوست دارید خانه را مرتب نگه دارید، ریختن الکیل می تواند بدترین کابوس شما باشد. خبر خوب این است که یک راه حل برای مشکل شما وجود دارد!

از خمیر بازی برای پاک کردن اکلیل های ریخته شده استفاده کنید! (اگر خمیر بازی ندارید، از نوار چسبنده ای مانند نوار چسب استفاده کنید.

 براق کردن حلقه ازدواج

از پاک کننده های خانگی که ممکن است حاوی مواد شیمیایی قوی باشند برای پاک کردن حلقه خود استفاده نکنید! آسانترین و ایمن ترین روش برای تمیز کردن حلقه ازدواج یا هر نوع فلز گرانبهای دیگر استفاده از آب گرم، مقدار کمی مایع ظرفشویی و مسواک نرم است.

محلول آب و مایع ظرفشویی را مخلوط کنید و بگذارید حلقه حدود 10 تا 20 دقیقه خیس بخورد. سپس از یک مسواک نرم برای پاک کردن هرگونه آلودگی یا لکه استفاده کنید.

کاربرد نوشابه در از بین بردن لکه های قدیمی:

یکی از مشهورترین نکات و ترفندهای نظافت و تمیزکاری منزل، استفاده از نوشابه سیاه برای تمیز کردن سرویس بهداشتی است. نوشابه سیاه معمولا برای از بین بردن زنگ زدگی و گرد و غبار استفاده می‌شود، اما می‌تواند برای زدودن سایر لکه‌ها نیز کاربردی باشد. نوشابه حاوی اسید فسفریک و کربنیک است که آن را به یک محلول تمیز کننده بسیار موثر تبدیل می‌کند. اکثرا گفته شده که نوشابه برای نظافت سرویس بهداشتی بسیار کاربردی‌ست. برای کمک به تمیز کردن دستشویی و توالت، فقط به یک قوطی نوشابه و یک برس نیاز دارید.

  • نوشابه را اطراف کاسه توالت یا دستشویی بریزید و اجازه دهید تا جاری شود.
  • بگذارید حدود یک ساعت بماند.
  • در این مرحله، لکه‌ها را با استفاده از برس توالت پاک کنید.

نتیجه گیری:

درست است که تمیز کردن کردن هر بخش و هر وسیله با توجه به مطالب عنوان شده در مقاله نیاز به مواد خاص خود را دارد. ولی مرور زمان به شما کمک می کند که با شناخت مواد تمیز کننده هر بخش و وسیله در منزل خود زمان بسیار زیادی را صرفه جویی کرده و دیگر سر درگم نخواهید شد برای پیدا کردن بهترین راه برای تمیز کردن. خوشحالیم که با خواندن این مقاله از این پش می توانید به راحتی هر زمان که نیاز به تمیزکاری بود، کار خود را به راحتی انجام دهید و بهترین نتیجه را بدست آورید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()